
Obchodní a dodací podmínky společnosti GS PLUS s.r.o.
1. Úvodní ustanovení
1.1. Tyto obchodní a dodací podmínky (dále jen "Podmínky") upravují vzájemná práva a povinnosti mezi společností GS PLUS s.r.o., IČ: 26234912, se sídlem Bohunická cesta 385/5, 66448 Moravany, zapsanou v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně, oddíl C, vložka C 39303/KSBR (dále jen "Prodávající") a jejími zákazníky (dále jen "Kupující").
1.2. Podmínky se vztahují na veškeré smluvní vztahy týkající se prodeje, dodávky a montáže dopravních značek a zařízení poskytovaných Prodávajícím.
1.3. Kupující potvrzuje svůj souhlas s těmito Podmínkami uzavřením smlouvy nebo odesláním závazné objednávky. Tyto Podmínky jsou nedílnou součástí každé smlouvy či objednávky.
1.4. Je-li Kupujícím spotřebitel ve smyslu § 419 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen "Spotřebitel"), řídí se právní vztahy neupravené těmito Podmínkami také příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
1.5. Pro účely těchto Podmínek se "podstatným porušením smlouvy" rozumí takové porušení smluvní povinnosti, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala. Za podstatné porušení smlouvy se považuje zejména prodlení s dodáním zboží delší než 30 dní, dodání zboží s neodstranitelnými vadami bránícími jeho řádnému užívání, nebo prodlení s úhradou kupní ceny delší než 30 dní.
2. Objednávky a uzavření smlouvy
2.1. Objednávka Kupujícího musí obsahovat zejména:
- přesnou specifikaci požadovaného zboží a služeb (typ, množství, rozměry)
- kompletní fakturační údaje (včetně IČ, DIČ u plátců DPH)
- dodací adresu (pokud se liší od fakturační)
- kontaktní osobu a její telefonní číslo a e-mail
- požadovaný termín dodání nebo montáže
2.2. Prodávající potvrdí přijetí objednávky e-mailem nebo jiným dohodnutým způsobem nejpozději do 3 pracovních dnů od jejího doručení. Smlouva je uzavřena okamžikem potvrzení objednávky Prodávajícím.
2.3. Kupující je povinen před započetím plnění zaplatit případnou zálohu ve výši a termínu stanoveném v potvrzení objednávky nebo ve smlouvě. Nezaplacení zálohy ve stanoveném termínu může být důvodem pro posun termínu dodání nebo montáže.
2.4. V případě objednávky podané Spotřebitelem prostřednictvím prostředků komunikace na dálku (např. e-mail, telefon) je Prodávající povinen neprodleně po obdržení objednávky zaslat Spotřebiteli potvrzení o jejím obdržení. Součástí tohoto potvrzení jsou tyto Podmínky a další informace požadované § 1820 občanského zákoníku.
2.5. Jakékoliv změny objednávky po jejím potvrzení Prodávajícím musí být učiněny písemně (e-mailem) a podléhají schválení Prodávajícím. Prodávající si vyhrazuje právo účtovat dodatečné náklady spojené se změnou objednávky následovně:
- změny provedené do 24 hodin od potvrzení objednávky – bez příplatku
- změny provedené do 3 pracovních dnů od potvrzení objednávky – příplatek 5 % z celkové ceny objednávky
- změny provedené později než 3 pracovní dny od potvrzení objednávky – příplatek 15 % z celkové ceny objednávky Změny nejsou možné u zakázkové výroby, která již byla zahájena.
3. Ceny a platební podmínky
3.1. Ceny jsou stanoveny dle aktuálního platného ceníku Prodávajícího nebo na základě individuální cenové nabídky. Ceny jsou uvedeny bez DPH, není-li výslovně uvedeno jinak. Pro Spotřebitele jsou vždy uváděny ceny včetně DPH.
3.2. Faktury jsou splatné do 14 dnů od data vystavení, pokud není v individuální smlouvě dohodnuto jinak. Za den úhrady se považuje den připsání příslušné částky na účet Prodávajícího.
3.3. Při prodlení s platbou je Kupující povinen uhradit zákonný úrok z prodlení stanovený nařízením vlády č. 351/2013 Sb. V případě Kupujícího, který není Spotřebitelem, činí smluvní pokuta za prodlení 0,05 % z dlužné částky za každý den prodlení. Prodávající má v případě prodlení s platbou právo pozastavit plnění dalších dodávek až do úplného uhrazení všech splatných závazků.
3.4. Vlastnické právo ke zboží přechází na Kupujícího až úplným zaplacením kupní ceny.
3.5. Prodávající je oprávněn jednostranně upravit cenu zboží v případě významné změny nákladů během výroby nebo před dodáním zboží, zejména v důsledku změny cen surovin, energií, dopravy nebo jiných vstupů. O takové změně je Prodávající povinen Kupujícího informovat nejméně 7 dní před plánovaným dodáním zboží. Kupující má v takovém případě právo od smlouvy odstoupit do 3 dnů od oznámení změny ceny. Toto ustanovení se nevztahuje na Spotřebitele.
3.6. V případě odstoupení od smlouvy Prodávajícím z důvodů na straně Kupujícího bude záloha vrácena Kupujícímu po odečtení prokazatelně vynaložených nákladů Prodávajícího a smluvní pokuty ve výši 10 % z celkové ceny objednávky. V případě zakázkové výroby, která již byla zahájena, může být záloha zadržena až do výše 100 % vynaložených nákladů.
4. Dodací podmínky
4.1. Termín dodání bude stanoven dle dohody smluvních stran v potvrzení objednávky nebo ve smlouvě. Prodávající vyvine maximální úsilí pro dodržení sjednaných termínů.
4.2. Nebezpečí škody na zboží přechází na Kupujícího okamžikem převzetí zboží nebo okamžikem, kdy Kupující zboží odmítne převzít, ačkoliv k tomu nebyl oprávněn.
4.3. Kupující je povinen při převzetí zboží zkontrolovat jeho úplnost a neporušenost. Zjevné vady a nedostatky je povinen zaznamenat do dodacího listu nebo předávacího protokolu, jinak se má za to, že zboží bylo dodáno řádně a bez vad. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva Spotřebitele plynoucí z odpovědnosti za vady podle § 2165 a násl. občanského zákoníku.
4.4. V případě, že Kupující nepřevezme objednané zboží v dohodnutém termínu z důvodů na jeho straně, je Prodávající oprávněn účtovat skladné ve výši 0,1 % z hodnoty objednávky za každý den uskladnění, počínaje 10. dnem po oznámení připravenosti dodávky.
4.5. V případě nepřevzetí zboží vyrobeného na zakázku je Kupující povinen uhradit smluvní pokutu ve výši 50 % z celkové ceny nepřevzatého zboží a náhradu nákladů spojených s uskladněním či případnou likvidací zboží. U Kupujících, kteří nejsou Spotřebiteli, je výše smluvní pokuty stanovena na 100 % celkové ceny nepřevzatého zboží. Tímto ustanovením není dotčeno právo Prodávajícího na náhradu škody v plné výši.
5. Montáž a instalace
5.1. Kupující je povinen připravit montážní místo podle specifikací Prodávajícího. Obecně platí, že místo musí být vyklizeno a připraveno k montáži a musí být zajištěn bezproblémový přístup montážní čety Prodávajícího včetně případného zajištění potřebných povolení a dopravního značení.
5.2. Kupující je povinen zajistit přítomnost oprávněné osoby při montáži, která poskytne nezbytnou součinnost a potvrdí řádné provedení montáže v předávacím protokolu.
5.3. Pokud Kupující nezajistí podmínky pro montáž dle bodu 5.1., může být domluven jiný termín montáže, přičemž Kupující je povinen uhradit veškeré dodatečné náklady spojené s opakovaným výjezdem montážní čety a prostoji (zejména dopravné, mzdové náklady).
5.4. V případě nepříznivých klimatických podmínek, které znemožňují řádné provedení montáže (např. silný vítr, extrémní teploty, husté srážky), se termín montáže může odložit na nejbližší možný termín. Riziko jakýchkoliv nákladů či škod spojených s takovým odkladem nese Kupující. Pokud však Kupující i přesto výslovně trvá na provedení montáže v původně plánovaném termínu, bude montáž provedena výhradně na jeho odpovědnost a riziko, přičemž Prodávající nenese žádnou odpovědnost za případné vady, škody či zhoršenou kvalitu provedení způsobenou nepříznivými klimatickými podmínkami.
5.5. Prodávající je oprávněn využít k montáži nebo instalaci služeb subdodavatelů. V takovém případě Prodávající odpovídá za práci subdodavatelů v plném rozsahu, jako by montáž prováděl sám. Prodávající je povinen informovat Kupujícího o využití subdodavatele nejpozději 3 pracovní dny před zahájením montáže.
6. Záruka a reklamace
6.1. Prodávající odpovídá Kupujícímu za to, že zboží při převzetí nemá vady. U Spotřebitele Prodávající odpovídá zejména za to, že zboží má vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které Prodávající nebo výrobce popsal nebo které Kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy.
6.2. Prodávající poskytuje záruku za jakost v délce:
- 24 měsíců od data dodání pro Spotřebitele
- 12 měsíců od data dodání pro ostatní Kupující, pokud není ve smlouvě nebo záručním listu uvedeno jinak
6.3. Záruka se nevztahuje na:
- vady způsobené nesprávným použitím, montáží, skladováním nebo údržbou[PV1] [2]
- vady způsobené mechanickým poškozením, vandalismem nebo působením vyšší moci
- běžné opotřebení odpovídající charakteru zboží a délce jeho užívání
6.4. Kupující je povinen oznámit vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit, nejpozději však do 5 pracovních dnů od jejího zjištění. Spotřebitel má právo uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Vada musí být oznámena písemně (e-mailem nebo dopisem) s podrobným popisem vady, fotografiemi a kopií dodacího listu nebo faktury. Reklamační formulář je k dispozici na webových stránkách Prodávajícího.
6.5. Prodávající vyřídí reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, pokud se strany nedohodnou na delší lhůtě. U Spotřebitele musí být reklamace vyřízena nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, nedohodnou-li se strany na delší lhůtě.
6.6. Kupující je povinen doručit reklamované zboží na vlastní náklady Prodávajícímu na adresu jeho sídla nebo do jiné provozovny určené Prodávajícím, pokud to povaha zboží umožňuje. V případě, že charakter zboží neumožňuje jeho běžné doručení, dohodne se Kupující s Prodávajícím na alternativním způsobu posouzení a vyřízení reklamace.
6.7. V případě oprávněné reklamace má Kupující právo na:
- odstranění vady opravou, je-li vada opravitelná
- výměnu vadného zboží nebo jeho části, není-li vada opravitelná
- přiměřenou slevu z kupní ceny, není-li možná oprava ani výměna
- odstoupení od smlouvy, jde-li o neodstranitelnou vadu bránící řádnému užívání
6.8. U Spotřebitele platí, že projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí.
7. Odstoupení od smlouvy
7.1. Kupující může odstoupit od smlouvy v případě podstatného porušení smluvních povinností Prodávajícím, zejména při:
- nedodání zboží ani v dodatečné přiměřené lhůtě, která nebude kratší než 15 pracovních dnů
- dodání zboží s neodstranitelnými vadami bránícími jeho řádnému užívání
7.2. Spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy uzavřené prostřednictvím prostředků komunikace na dálku bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí zboží. V případě, že předmětem smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží. Pro odstoupení od smlouvy může Spotřebitel využít vzorový formulář, který je k dispozici na webových stránkách Prodávajícího.
7.3. Právo odstoupit od smlouvy dle bodu 7.2. se nevztahuje na dodávky zboží vyrobeného podle požadavků Spotřebitele nebo zboží upraveného podle jeho přání, nebo zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím, nebo zboží v uzavřeném obalu, které Spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit.
7.4. Prodávající si vyhrazuje právo odstoupit od smlouvy v případě:
- prodlení Kupujícího s úhradou zálohy nebo jakékoliv faktury o více než 15 dnů
- zahájení insolvenčního řízení vůči Kupujícímu nebo vstupu Kupujícího do likvidace
- opakovaného neposkytnutí nezbytné součinnosti ze strany Kupujícího
7.5. Odstoupení od smlouvy musí být učiněno písemně a je účinné dnem doručení druhé smluvní straně.
7.6. V případě odstoupení od smlouvy Spotřebitelem dle bodu 7.2. vrátí Prodávající Spotřebiteli bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy mu bylo doručeno oznámení o odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho přijal, a to stejným způsobem. Prodávající vrátí Spotřebiteli přijaté peněžní prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím Spotřebitel souhlasil a pokud mu tím nevzniknou další náklady. Jestliže Spotřebitel zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání zboží, který Prodávající nabízí, vrátí Prodávající Spotřebiteli náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
7.7. Odstoupí-li Spotřebitel od smlouvy, Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky Spotřebiteli dříve, než mu Spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží Prodávajícímu odeslal.
8. Ochrana osobních údajů
8.1. Osobní údaje Kupujícího jsou zpracovávány v souladu s Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 (GDPR) a souvisejícími právními předpisy, zejména zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů.
8.2. Prodávající zpracovává osobní údaje Kupujícího za účelem plnění smlouvy, plnění zákonných povinností a pro účely svých oprávněných zájmů.
8.3. Kupující má v souvislosti se zpracováním osobních údajů zejména následující práva:
- právo na přístup k osobním údajům
- právo na opravu nepřesných údajů
- právo na výmaz osobních údajů
- právo na omezení zpracování
- právo na přenositelnost údajů
- právo vznést námitku proti zpracování
- právo podat stížnost u dozorového úřadu (Úřad pro ochranu osobních údajů)
8.4. Podrobné informace o zpracování osobních údajů jsou dostupné v dokumentu "Zásady ochrany osobních údajů", který je k dispozici na webových stránkách Prodávajícího nebo na vyžádání v sídle společnosti.
9. Mlčenlivost
9.1. Smluvní strany se zavazují zachovávat mlčenlivost o všech skutečnostech, které se dozvěděly v souvislosti s plněním smlouvy a které nejsou veřejně dostupné nebo známé, zejména o obchodních, technických, výrobních, organizačních a jiných skutečnostech, které mají skutečnou nebo alespoň potenciální materiální či nemateriální hodnotu a nejsou v příslušných obchodních kruzích běžně dostupné (dále jen "důvěrné informace").
9.2. Smluvní strany se zavazují, že důvěrné informace nepoužijí v rozporu s jejich účelem, nezpřístupní je třetím osobám, s výjimkou subdodavatelů, kteří jsou vázáni povinností mlčenlivosti nejméně ve stejném rozsahu, a zajistí jejich ochranu před zveřejněním a zneužitím.
9.3. Povinnost mlčenlivosti trvá po celou dobu trvání smluvního vztahu a dále po dobu 5 let od ukončení smluvního vztahu.
9.4. Za porušení povinnosti mlčenlivosti je smluvní strana povinna zaplatit druhé smluvní straně smluvní pokutu ve výši 50.000 Kč za každý jednotlivý případ porušení. Tím není dotčeno právo na náhradu škody v plné výši.
10. Licenční ujednání a duševní vlastnictví
10.1. Pokud zboží nebo jeho část obsahuje prvky chráněné autorským právem, průmyslovým vlastnictvím nebo jinými právy duševního vlastnictví, poskytuje Prodávající Kupujícímu nevýhradní, územně neomezenou licenci k užití těchto prvků pouze v rozsahu nezbytném pro řádné užívání zboží k jeho obvyklému účelu.
10.2. Kupující není oprávněn bez předchozího písemného souhlasu Prodávajícího:
- pořizovat kopie, reprodukce nebo napodobeniny zboží nebo jeho části
- provádět zpětnou analýzu (reverse engineering) zboží
- odstraňovat, měnit nebo zakrývat ochranné známky, loga nebo jiná označení Prodávajícího nebo třetích osob umístěná na zboží
10.3. Návrhy, výkresy, modely, šablony, technické specifikace a podobné dokumenty předané Prodávajícím Kupujícímu zůstávají ve vlastnictví Prodávajícího. Kupující není oprávněn je bez písemného souhlasu Prodávajícího kopírovat, reprodukovat nebo zpřístupňovat třetím osobám.
10.4. Kupující bere na vědomí, že design a vzhled výrobků Prodávajícího mohou být chráněny průmyslovými vzory, užitnými vzory, ochrannými známkami nebo jinými právy duševního vlastnictví a zavazuje se tato práva respektovat.
11. Odpovědnost za škodu
11.1. Prodávající odpovídá Kupujícímu za škodu způsobenou porušením svých povinností. Prodávající je povinen nahradit Kupujícímu skutečnou škodu, nikoliv však ušlý zisk.
11.2. V případě Kupujícího, který není Spotřebitelem, je odpovědnost Prodávajícího za škodu omezena do výše ceny zboží, v souvislosti s nímž škoda vznikla. Prodávající neodpovídá za nepřímé, následné nebo nahodilé škody, jako jsou ztráta zisku, ztráta obchodních příležitostí, poškození dobrého jména apod.
11.3. Kupující je povinen učinit veškerá opatření potřebná k odvrácení škody nebo k jejímu zmírnění.
12. Vyšší moc
12.1. Žádná ze smluvních stran není odpovědná za prodlení nebo nesplnění závazků způsobených okolnostmi vylučujícími odpovědnost (vyšší moc), pokud tyto okolnosti nebylo možno předvídat, odvrátit nebo překonat.
12.2. Za vyšší moc se považují zejména živelné pohromy, válečné konflikty, teroristické útoky, stávky, epidemie, pandemie, výpadky v dodávkách energií, materiálové nedostatky na trhu a jiné události, které jsou mimo kontrolu smluvních stran.
12.3. Smluvní strana, která se dovolává vyšší moci, je povinna neprodleně písemně informovat druhou stranu a učinit veškerá rozumná opatření k minimalizaci následků.
13. Elektronická komunikace
13.1. Smluvní strany souhlasí s tím, že komunikace prostřednictvím elektronických prostředků (e-mail, SMS) je právně závazná a právní jednání učiněná tímto způsobem mají stejnou platnost jako písemná forma.
13.2. E-mail se považuje za doručený následující pracovní den po odeslání, pokud není prokázáno dřívější doručení. SMS se považuje za doručenou okamžikem, kdy odesílatel obdrží potvrzení o doručení, nebo 2 hodiny po odeslání, podle toho, co nastane dříve.
13.3. Strany se zavazují používat pro elektronickou komunikaci kontaktní údaje uvedené ve smlouvě nebo v objednávce a bez zbytečného odkladu oznámit změnu těchto údajů druhé smluvní straně.
14. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů
14.1. Spotřebitel má právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu ze smlouvy. Subjektem mimosoudního řešení takových spotřebitelských sporů je Česká obchodní inspekce (www.coi.cz).
14.2. Spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
15. Rozhodné právo a řešení sporů
15.1. Tyto Podmínky a veškeré smlouvy uzavřené mezi Prodávajícím a Kupujícím se řídí právním řádem České republiky, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění.
15.2. Strany výslovně vylučují aplikaci Úmluvy OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží (CISG) na smluvní vztahy mezi Prodávajícím a Kupujícím.
15.3. Případné spory mezi smluvními stranami budou řešeny přednostně smírnou cestou. V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírně, bude spor rozhodován věcně a místně příslušným soudem v České republice.
15.4. Pro podnikatele: Veškeré spory vznikající ze smluv mezi Prodávajícím a Kupujícím a v souvislosti s nimi budou rozhodovány s konečnou platností u Rozhodčího soudu při Hospodářské komoře České republiky a Agrární komoře České republiky podle jeho řádu jedním rozhodcem jmenovaným předsedou Rozhodčího soudu.
16. Závěrečná ustanovení
16.1. Tyto Podmínky se řídí právním řádem České republiky, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění.
16.2. Prodávající si vyhrazuje právo na jednostrannou změnu těchto Podmínek. Změny budou zveřejněny na webových stránkách Prodávajícího nejméně 15 dnů před nabytím jejich účinnosti. Na již uzavřené smlouvy se vztahují Podmínky platné v době uzavření smlouvy.
16.3. Kupující není oprávněn postoupit jakákoliv práva nebo závazky ze smlouvy na třetí osobu bez předchozího písemného souhlasu Prodávajícího.
16.4. Pokud se některé ustanovení těchto Podmínek stane neplatným nebo neúčinným, zůstávají ostatní ustanovení nadále v platnosti.
16.5. Tyto Podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Případné překlady do jiných jazyků mají pouze informativní povahu.
Platnost a účinnost: Od 1.4.2025
V Moravanech dne 31.3.2025
GS PLUS s.r.o.